auto-bum-logo

TOP 10 AUTOMOBILA DO 10.000 MARAKA

15.05.2024news image

Jedan od najpopularnijih cijenovnih rangova prilikom kupovine polovnih automobila u BiH je 10 hiljada maraka (oko 5 hiljada evra), a to nije bez razloga. Za tu cijenu možete kupiti veoma kompletan automobil koji će vam pružiti većinu stvari koje od njega tražite. Međutim, prije same liste, trebate znati nekoliko važnih stvari: svi navedeni automobili su polovni, što znači da postoji mogućnost nekih iznenadnih kvarova, automobili koji se prodaju po ovoj cijeni sigurno su već prešli dosta kilometara, mada postoje izuzeci sa malom kilometražom, i poželjno je da imate bar neki iznos novca sa strane za potencijalne kvarove.

Nemojte štediti svaku marku, dobar automobil treba i dobro platiti. Sada pređimo na listu...

10. Citroen C5 (2008-2010)
Velika francuska limuzina, čiji glavni zadatak nije bio da se takmiči sa njemačkim konkurentima već da bude svoja i drugačija. Vanjski dizajn je jako atraktivan i i dan danas privlači poglede na cesti. Za dizajn enterijera se može reći da je originalan i po svaku cijenu drugačiji, klasičan Citroen… Ovaj veliki Francuz je imao razne motore u ponudi, ali za preporuku su jedino 2.0 HDi sa 136 ili 163 konja; jači, naravno, bolje nosi ovu karoseriju, mada će slabiji poslužiti ako niste zahtjevni. Mogu spomenuti i 1.6 HDi koji je dobar, ali preslab za automobil ove veličine. Od većih problema se izdvaja električna ručna kočnica, dok je ostatak auta poprilično solidan.

9. FIAT GRANDE PUNTO EVO (2009-2012)
Za one kojima je potreban mali gradski automobil, ali ne žele da žrtvuju prostranost kabine, savršena opcija je Fiat Grande Punto Evo. Ovo je restilizovana verzija Grande Punta koji je svjetlost dana ugledao 2005. godine. Cijene im se kreću od nekih 8.000 do oko 10.000. Uvijek postoji opcija i kupiti nerestilizovanu verziju koja je nekoliko hiljada jeftinija. Motori za preporuku su svakako 1.3 Multijet koji važi za jako pouzdan agregat koji ima lanac, tako da nema velikog servisa. Kod benzinaca valja pomenuti 1.2 8v sa 75 konja, ne previše snažan ali zato motor koji odlikuje pouzdanost i mala potrošnja. Najveća mana Grande Punta je njegova elektronika koja može praviti određene probleme.

8. Skoda Fabia (2007-2014)
Škoda Fabia druge generacije predstavljala je evoluciju prethodne verzije, nudeći poboljšanu prostranost, udobnost i sigurnost. Fabia II je bila dostupna kao hatchback i karavan, s naglaskom na praktičnost i ekonomičnost. Ponuda motora obuhvata različite benzinske i dizelske agregate. Za dizelske motore, potrošnja goriva kreće se između 3.5 i 5.5 litara na 100 km. Većina vozila druge generacije Škode Fabie, proizvedenih nakon 2009. godine, zadovoljava Euro 5 normu, sami tim na našem sajtu imate dosta širok izbor auta iz uvoza ovog modela što je veoma interesantno kupcima a i primjecujemo da se sve više zbog ekonomičnosti ovi modeli na našim cestama voze.

7. AUDI A3 (2005-2008)
Druga generacija Audijevog luksuznog hečbeka u svom izdanju nakon prvog restajlinga. Odlikuje ga nadprosječan nivo završne obrade koji nije standard za C segment automobila. Takođe, ovaj auto krasi veoma sveden i prost spoljašnji dizajn koji je većini kupaca primamljiv. Veoma kvalitetan enterijer učiniće da se osjećate kao u automobilu veće klase, iako se nalazite u kompaktnom hečbeku. Motori za preporuku su stari dobri 1.9 TDI sa skromnih 105 konja i 2.0 TDI sa 170 konja. Prvi motor je možda malo pouzdaniji, ali zato dosta tromiji, dok drugi donosi više problema uz mnogo dinamičniju vožnju. Jedna od mana je nedostatak prostora na zadnjoj klupi i problematičan Quattro 4×4 pogon.

6. RENAULT SCENIC (2009-2013)
Ukoliko imate višečlanu porodicu i treba vam komforan, udoban i praktičan automobil, onda je za vas savršena opcija Renault Scenic. Automobil koji posjeduje dosta dodatne opreme čak i u osnovnim verzijama. Čak je i završna obrada na zavidnom nivou, što se nije moglo reći za njegove prethodnike. Postoji i verzija sa 7 sjedišta pod nazivom Grand Scenic koji takođe upada u ovaj cijenovni rang. Scenic će vas takođe oduševiti i pozicijom sjedenja koja je odignuta u odnosu na standardne automobile, što vam daje dodatnu preglednost u gradskim gužvama ili pri parkiranju. Od motora treba izdvojiti 1.6, 1.9 i 2.0 dCi koje odlikuje velika pouzdanost (pogotovo 1.6 i 2.0 dCi koji su pogonjeni lancem). Sveukupna pouzdanost je dosta poboljšana u odnosu na prethodnika, što dokazuje i to da je na njemačkoj ACAD listi zauzeo visoko 8. mjesto. Jedina mana je električna ručna kočnica.

5. MERCEDES W211 (2002-2006)
Nasljednik ne baš proslavljenog modela W210, poznatog kao "okaš", Mercedes W211 predstavlja značajan napredak u mnogim aspektima u odnosu na njega. Hrđa više nije problem, a ako se pojavi, to je kod havarisanih modela koji nisu dobro održavani. Inteligentni sistem osvjetljenja sa bixenon farovima i brojne druge sitnice čine ovaj model boljim od prethodnika. Ipak, ovi nerestilizovani modeli imaju i mnoge probleme poput velikih problema sa elektronikom, praznog hoda mjenjača i korozije kočionih crijeva. Na sreću, ti problemi su ispravljeni nakon restajlinga 2006. godine, ali pošto je u pitanju nerestilizovani model, trebalo je sve napomenuti. Bez obzira na mane, ovaj automobil i dalje je udobna krstarica za velika putovanja i unatoč svemu, ljudi ih vole i voze, zbog čega ovaj auto dobro drži cijenu. Od modela koji se preporučuju svakako su 200, 220, 270 i 400 CDI, pri čemu bi najoptimalniji bio 270 CDI koji uz ne veliku potrošnju nudi dobre performanse. Ako nađete dobar primjerak i uz neko fino održavanje, ovaj auto postaje jako dobra opcija.

4. PEUGEOT 308 (2007-2011)
Francuski šarmer, automobil koji se na prvu ruku ne razlikuje mnogo od svog prethodnika. Iskusan posmatrač će primijetiti da su sada farovi malo izduženiji, nos automobila sa znakom Peugeota je sada više naglašen, u cijelosti 308 svakako dijeluje ozbiljnije od prethodnika. Najveći pomak naprijed je svakako u enterijeru gdje Peugeot 308 ostavlja dojam jako kvalitetnog automobila, čak na nivou njemačkih konkurenata. Još ako kupite primjerak sa jačom opremom u koju je obično uključen panoramski stakleni krov, kožna sjedišta, navigacija uključena sa mekanim ovjesom koji ne umara na dužim putovanjima, 308 postaje (po našem mišljenju) najbolji hečbek ovog cijenovnog ranga. Benzince kod 308-ice treba izbjegavati jer su jako problematični zbog lanca i osjetljivog kvačila koji prave dosta problema. Za preporuku su 1.6 HDi sa 90 ili 110 konja i 2.0 HDi sa 136 konja.

3. RENAULT LAGUNA (2007-2010)
Treća i poslednja generacija Renault Lagune se našla na visokom trećem mjestu, potpuno zasluženo. Veliki odskok od prethodne generacije je napravila. Dizajn eksterijera je subjektivna stvar tako da je to suvišno komentarisati. Objektivno je to da je u odnosu na prethodnika kvalitet kompletnog auta podignut na mnogo veći nivo. Enterijer je veoma lijep, pogotovo način na koji su izvedene komande klimatizacije. Prednost ovog automobila je i prostor koji nudi na zadnjoj klupi i u prtljažnom prostoru (pogotovo kod karavanske izvedbe). Vrijedi napomenuti da je i sa slabijim paketima opreme jako dobro opremljen. Iako je dosta problema prethodnika otklonila, ipak i kod ove Lagune postoje neke “mušice” kao što su greška u alternatoru, problemi s paljenjem nakon izmjene zupčastog remena, blokiranje ventila za povrat ispušnih plinova (EGR), otkazivanje turbopunjača kod 1.5 dCi motora… Motor za preporuku je 2.0 dCi (sve varijacije snage 130-180), izbjegavati 1.5 dCi.

2. AUDI A6 (2004-2008)
Velika Audijeva limuzina sa početka 2000-ih godina, po mnogima i najbolji A6 ikada. Kao i za ostatak Audijeve game tih godina, ovog A6 odlikuju proste, ali upečatljive linije. Enterijer odlikuje visok nivo završne obrade, dobra ergonomija i plemeniti materijali poput kože ili aluminijuma. Utisak koji ostavlja ovaj auto je veoma dobar, jer sve u njemu djeluje čvrsto, kvalitetno i jako fino “ušuškano”. Najbolji motor sveukupno za ovaj automobil je 3.0 TDI, najbolje nosi ovu karoseriju a i od svih motora je najpouzdaniji. Kao glavnu manu može se izdvojiti skup trap koji je, doduše, izdržljiv, ali kada dođe red na opravku, ona će biti skupa. Naravno da je za očekivati da jedan ovakav auto sa sobom nosi i skuplje održavanje, veću potrošnju i veću registraciju, ali na to sve zaboravite dok na autoputu uživate u svim blagodetima koje sa sobom donosi Audi A6.

1. BMW E90 (2005-2008)
Smatramo da je ovo najkompletniji automobil u cijenovnom rangu do 10 hiljada maraka. Najkompletniji je zbog toga što je praktičan, udoban, malo troši, fino ide prosto sve ono što kupci u ovom cijenovnom rangu žele od svog automobila. Ipak je ovo BMW što sigurno garantuje i dosta zabave u vožnji koji god motor da imate ispod haube. Uvijek predlažemo da se uzme E90 sa što boljom opremom jer je veoma velika razlika između osnovnih modela i modela sa ful opremom. Preporuka ide za 320d M47 sa 163 konjske snage i 330d sa 321 konjem. Dosta E90-ki na oglasima prelazi ovaj cijenovni rang, smatram da vrijedi malo više platiti primjerak sa manje kilometara i boljom opremom.

Napomena:
Izbor ovih modela i proizvođača napravljen je na osnovu stranih izvora o testovima i ocjenama automobila, kao i podataka o raspoloživosti, ponudi i potražnji ovih modela na našem sajtu. Lista je prilagođena našem tržištu, ali svakako postoji širok izbor modela koji su veoma poželjni u ovom cjenovnom rangu.

Na našem sajtu možete pronaći veliku dostupnost različitih modela u ovom cjenovnom rangu, a kroz ovu listu smo pokušali da vam približimo mogućnosti izbora automobila koji odgovara vašim potrebama. Različiti proizvođači nude određene prednosti i mane u odnosu na druge. Na našem sajtu kao kupci, imate mogućnost odabira više proizvođača u jednom filteru, kao i posebno više modela od svakog proizvođača, što znatno olakšava poređenje i odabir pravog automobila za vas.

Preporučujemo da prilikom odabira istražite karakteristike i konsultujete se sa svojim majstorom, kao i da obavite pregled automobila u nekom od servisa prije kupovine. Želimo vam sigurnu i uspješnu kupovinu, kao i puno pređenih kilometara.

Vaš AutoBum.ba